תאונת דרכים אופניים

מהי תאונת דרכים באופניים? 

בדצמבר 2020 פסק ביהמ"ש העליון ברוב דעות כי אופניים חשמליים (תקניים ושאינם תקניים) אינם "רכב מנועי" כהגדרתו בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים [חוק הפלת"ד]. 

משמעות קביעה זו היא כי בתאונת דרכים בין רכב מנועי לאופניים חשמליים, דינו של רוכב אופניים חשמליים יהא כדין הולך רגל, והוא יהיה זכאי לפיצויים לפי חוק הפלת"ד ממבטחת הרכב הפוגע.

תאונת אופניים עקב מפגע שהיה בדרך או בכביש

אם הפציעה מתאונת האופניים התרחשה כתוצאה ממפגע שהיה בדרך או בכביש נתבע את הגורם שאחראי למפגע. 

לדוגמא: אם נפער בור בכביש, ניתן לתבוע את העירייה שהזניחה את הכביש ולא טיפלה בבור פעור לרווחה ו/או שמרה ו/או גדרה את האזור של הבור. 

יתכן שיהיה אפשר לתבוע גם את הקבלן מטעם העירייה שחפר את הבור בכביש. 

 התנגשות בין אופניים למכונית מהווה תאונת דרכים

רוכב אופניים אשר נפגע בתאונת דרכים יגיש תביעה לחברת הביטוח, אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב שפגע ברוכב האופניים. 

חשוב לציין, כשמדובר בתאונת דרכים, אין חשיבות לשאלה מי אשם בתאונה. גם אם רוכב האופניים נמצא אחראי לקרות התאונה, עדיין מגיע לו לקבל פיצויים. 

במקרים של תאונת "פגע וברח", בהם זהות כלי הרכב שפגע ברוכב האופניים אינה ידועה, או במקרים בהם לנהג הרכב לא היה רישיון, או בנסיבות אחרות בהן פוליסת הביטוח אינה מכסה את השימוש שנעשה ברכב במועד התאונה, יוכל הנפגע לקבל פיצויים מקרנית – שהינה קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים והיא תשמש כתחליף לחברת הביטוח. 

תאונה בין רוכב אופניים והולכי רגל 

כאשר הולך רגל נפגע מרוכב אופניים חשמליים, הוא אינו זכאי להגיש תביעה בהתאם לחוק הפיצויים לנפגע תאונות דרכים. האפשרות העומדת לרשותו היא תביעה נזיקית נגד הרוכב הפוגע וזאת במקרים של נהיגה מסוכנת או רשלנית בגינה יצליח להוכיח את החבות.

לדוגמא: רוכב האופניים רכב על האופניים בשביל או על מדרכה – שאינם מיועדים לאופניים בלבד.

אם נפגעת בתאונת אופניים כאמור לעיל, הנך זכאי לקבלת פיצויים.

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ' מתמחה בייצוג וליווי בתביעות נפגעי תאונת אופניים. לרשותנו ידע רב בתרחישים משפטיים שונים ומורכבים; תאונות דרכים הנחשבות קשות שבהן מעורבים הרוגים ופצועים במצב קשה ואנוש, ביצוע עריכת תחשיבי נזק במקרי מוות ופציעות וכן הובלת לקוחות המשרד בתביעות נפגעי תאונות אופניים.

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים באופניים, פנו למשרדנו המתמחה בתאונות אופניים ונלחם עבורכם עד לקבלת מלוא זכויותיכם ופיצוי מקסימלי המגיע לכם

לתיאום פגישת הכרות

השאירו פרטים למטה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ׳

משרד עורך דין אורן רבינוביץ' מייצג חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון כנגד משרד הבטחון לצורך הכרה בפגיעתם עקב חבלה או מחלה שאירעה תוך ועקב שירותם.המשרד מלווה ומייצג את ציבור הפצועים והנכים בוועדות רפואיות לצורך קבלת אחוזי נכות מטעם משרד הביטחון.

אולי תרצו לקרוא גם

צרו איתנו קשר

כתובת

רח' ברקוביץ' 4 (מגדל המוזיאון), תל אביב יפו.

טלפון

050-2044600

פקס

072-3373366

אימייל

[email protected]