המוסד לביטוח הלאומי – תאונת עבודה

תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה תיחשב ככזאת במקרים בהם קרתה פגיעה בעובד תוך כדי עבודתו, בשל עבודתו, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה הביתה.

לצד תאונות רבות שיכולות לקרות באותן סיטואציות, תחשב פגיעה עבודה גם במקרים של מחלת מקצוע.

מחלת מקצוע הינה מחלה שקרתה לעובד בשל עבודתו, כל עוד היא נמצאת ברשימת המחלות שהוגדרו כמסכנות בתקנות הקיימות בחוק הישראלי.

כאמור לעיל, לעובד שנפגע בתאונת עבודה עומדת הזכאות להגיש תביעת פיצויים בגינה כנגד שלושה גורמים: 

  1. המוסד לביטוח לאומי
  2. חברת הביטוח שלו
  3. המעסיק שלו

חשוב לדעת כי לכל אחת מהתביעות הללו יש תקופת התיישנות שונה. לא ניתן להגיש תביעה לאחר חלוף תקופת ההתיישנות שלה, וככל שהוגשה כזו, היא תידחה על הסף.

לפיכך, חשוב להיות מודע לתקופת ההתיישנות של כל תביעה כדי להגיש אותה במועד.

תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי 

 תביעה להכרה כתאונת עבודה יש להגיש בתוך 12 חודשים ממועד הפגיעה. ניתן להגיש את התביעה גם לאחר שנה, אולם יש לקחת בחשבון שהדבר עלול לפגוע בזכאות העובד לקבלת דמי פגיעה ואף להקטין את גובה קצבת הנכות שיקבל במידה וייקבעו לו אחוזי נכות, הואיל וניתן לקבל תשלום באופן רטרואקטיבי עבור לא יותר משנה קלנדרית אחת אחורה.

תביעה כנגד חברת הביטוח הפרטית

ישנן כל מיני פוליסות ביטוח פרטיות שמכסות את העובד מפני נזקים שעלולים להיגרם לו גם עקב תאונת עבודה. 

לדוגמא, פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח בריאות פרטי, ביטוח תאונות אישיות, נכות מתאונה, ביטוח מחלות ואשפוז, ביטוח חיים (אם העובד נפטר עקב תאונת העבודה), וסיעוד (אם העובד הפך לסיעודי עקב תאונת העבודה) וכו'. 

ככלל, תקופת ההתיישנות לפוליסות ביטוח אלו הינה 3 שנים ממועד קרות התאונה, למעט לגבי פוליסות ביטוח מחלות ואשפוז, ביטוח חיים וסיעוד שנרכשו לאחר יום 26.11.2020, לגביהן תחול תקופת התיישנות מוארכת של 5 שנים.

תביעה כנגד המעסיק של העובד

תקופת ההתיישנות להגשת תביעה כנגד מעסיק שהתרשל והפר את חובתו להגן על עובדיו מפני תאונת עבודה, הינה 7 שנים (לפי חוק ההתיישנות).

עבודה מהבית – מה עושים כאשר עובד נפגע בזמן שעבד מהבית?

היכולת כיום לעבוד מהבית מתקיימת בלא מעט עסקים וחברות בישראל. ישנם תחומים רבים בהם מתאפשר לעובדים לבצע עבודתם מהבית, בין אם דרך המחשב האישי שלהם ובין אם בחלל עבודה שמאפשר להם לעבוד מרחוק.

במקרים ובהם נפגע העובד בזמן שעבד מהבית, תחשב אותה פגיעה כתאונת עבודה רק אם הפגיעה קרתה תוך כדי ובשל העבודה שנעשתה.

במסגרת תביעה זו חשוב לצרף לתביעה למוסד לביטוח הלאומי אישור מהמעסיק על  העבודה מהבית, כשבתוך אותו אישור רשום התאריך ושעת העבודה בהן נפגע העובד.

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ', עוסק זה שנים בתביעות בנושא תאונות עבודה.

לרשותנו ידע רב בתרחישים משפטיים שונים ומורכבים, בחינת המצב המשפטי, תאונות עבודה כנגד חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי, ליווי וייצוג בוועדות רפואיות במוסד לביטוח לאומי וסיוע לאורך כל ההליך המשפטי.

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מנוסה, אנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני ישיר.

לתיאום פגישת הכרות

השאירו פרטים למטה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ׳

משרד עורך דין אורן רבינוביץ' מייצג חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון כנגד משרד הבטחון לצורך הכרה בפגיעתם עקב חבלה או מחלה שאירעה תוך ועקב שירותם.המשרד מלווה ומייצג את ציבור הפצועים והנכים בוועדות רפואיות לצורך קבלת אחוזי נכות מטעם משרד הביטחון.

אולי תרצו לקרוא גם

צרו איתנו קשר

כתובת

רח' ברקוביץ' 4 (מגדל המוזיאון), תל אביב יפו.

טלפון

050-2044600

פקס

072-3373366

אימייל

[email protected]