המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב התאונה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד"), וזאת אף אם התאונה נגרמה באשמתו, באופן מלא או חלקי.

הפיצויים לפי חוק הפלת"ד משולמים עבור שורה של ראשי נזק, לרבות הפסדי שכר מיום התאונה ולעתיד, החזר הוצאות רפואיות שאינן מכוסות על ידי סל הבריאות הממלכתי, החזר הוצאות סיעוד, החזר הוצאות נסיעה וניידות, נזק שאינו ממון כדוגמת כאב וסבל, ועוד.

המחוקק הגדיר בצורה ברורה מגוון רחב של תאונת דרכים שיכולות להתרחש לדוגמא פגיעה תוך כדי נסיעה, תוך כדי חניה, דחיפת הרכב, החלפת גלגל, או תיקון דרך ברכב שנעשו על ידי הנהג עצמו וגם פגיעות ממטען נופל מרכב עומד. 

מי הזכאים לפיצויים עבור נזקים אלו?

נוסע, נהג, או הולך רגל, רוכב אופנוע, רוכב אופניים חשמליים ולא חשמליים, רוכב קורקינט חשמלי ולא חשמלי שנפגע מרכב, קטנוע, אוטובוס וכל רכב מנועי המוגדר בחוק, ובלבד שנפגעו בתאונות הדרכים.

נפגעתם בתאונת דרכים – מה עליכם לעשות?

  1. תיעוד – חשוב לתעד את אזור התאונה ואת מנח הרכבים ולא להתיר לאיש להזיז אותם. 
  2. מסירת פרטים – עליכם לבקש את פרטי בעל הרכב, רישיון נהיגה ופוליסת הביטוח.
  3. פינוי לבית חולים – גם אם על פניו, אתם סבורים שמצבכם "תקין", יש לגשת לבית החולים באופן מידי על מנת שגורם רפואי מוסמך יבדוק את מצבכם. חשוב מאוד לוודא קבלת תיעוד מלא של המסמכים הרפואיים, אלו יוכלו לשמש אותנו בעתיד בתביעה. 
  4. תיעוד הוצאות נלוות – שמרו על האסמכתאות והמסמכים כגון אישור אשפוז, קבלות על תרופות, אישורי מחלה וכל תיעוד ההוצאות וההפסדים הכספיים בגין תאונת הדרכים. 
  5. אישור משטרה – חשוב לדווח למשטרת ישראל ולקבל אישור משטרה על קרות התאונה.

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ', עוסק זה שנים בתביעות בנושא תאונות דרכים.

לרשותנו ידע רב בתרחישים משפטיים שונים ומורכבים, תאונות דרכים הנחשבות קשות שבהן מעורבים הרוגים ופצועים במצב קשה ואנוש, ביצוע עריכת תחשיבי נזק במקרי מוות ופציעות וכן הובלת לקוחות המשרד בתביעות לפיצויים כנגד חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי.

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, פנו למשרד עורכי דין אורן רבינוביץ' המתמחה בתאונות דרכים ונלחם עבורכם עד לקבלת מלוא זכויותיכם ופיצוי מקסימלי המגיע לכם.

לתיאום פגישת הכרות

השאירו פרטים למטה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ׳

משרד עורך דין אורן רבינוביץ' מייצג חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון כנגד משרד הבטחון לצורך הכרה בפגיעתם עקב חבלה או מחלה שאירעה תוך ועקב שירותם.המשרד מלווה ומייצג את ציבור הפצועים והנכים בוועדות רפואיות לצורך קבלת אחוזי נכות מטעם משרד הביטחון.

אולי תרצו לקרוא גם

צרו איתנו קשר

כתובת

רח' ברקוביץ' 4 (מגדל המוזיאון), תל אביב יפו.

טלפון

050-2044600

פקס

072-3373366

אימייל

[email protected]