אובדן כושר עבודה

מהו אובדן כושר עבודה?

הכרה בתביעת אי כושר עבודה בין אם הוא מלא או חלקי, בין אם נגרם כתוצאה מתאונה בעבודה, מחלה או כל סיבה אחרת אשר משאירה אתכם ללא יכולת השתכרות או ירידת שכר מזכה אתכם בהתאם לתנאי הפוליסה בה אתם מבוטחים בתגמול פיצוי חודשי ורטרואקטיבי במקרים מסוימים.

מהו אובדן כושר עבודה מלא?

אובדן כושר עבודה מלא, הוא מצב שבו אדם איבד את כושר העבודה שלו באופן מוחלט. בביטוח לאומי מצב זה מכונה דרגת אי כושר מלאה והאחוז הניתן הוא 100%.

בחברות הביטוח ובקרנות הפנסיה והאחוז המקובל לעניין זה הוא 75% אובדן כושר, המשמעות היא שמי שיכול לעבוד פחות מ-25% ממה שעבד טרם הפגיעה – יהיה זכאי לקבלת פיצוי.

מהו אובדן כושר עבודה חלקי?

בשונה ממצב של אובדן כושר עבודה מלא ומוחלט, וממצב בו הנפגע אינו יכול עוד לעבוד בכל עבודה שהיא, המונח אובדן כושר עבודה חלקי, נוגע למצב בו הניזוק מסוגל לעבוד ולהתפרנס למחייתו, אך לא באותו אופן או היקף כפי שהיה לפני הפגיעה.

מי אחראי על ביטוח אובדן כושר עבודה?

שלושה גופים הנושאים באחריות לביטוח מפני אובדן כושר עבודה:

1. המוסד לביטוח לאומי
  2. חברות הביטוח הפרטיות
  3. קרנות פנסיה

המוסד לביטוח לאומי מבטח כל תושב במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, ואילו חברות הביטוח הפרטיות וקרנות הפנסיה מבטחות, כמובן, את מבוטחיהם המשלמים להן פרמיות חודשיות ודמי תגמולים.

משמעותה של הקביעה בדבר אובדן כושר עבודה מלא או חלקי הינה שהנפגע איבד את כושר עבודתו, אך גם אינו כשיר כדי להתפרנס בכל עבודה אחרת ויהיה זכאי לקבל פיצוי חודשי.

כפל פיצוי מקצבאות

אין שום מניעה לקבל בו זמנית קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי וקצבת נכות או קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח. במקרה כזה, הביטוח הלאומי לא ישלם תוספות לקצבה.

למשרד עורכי דין אורן רבינוביץ' לקוחות רבים אשר מימשו את זכותם לקבלת תגמולים מפוליסת אובדן כושר עבודה.

אם נפגעתם בעבודה ואיבדתם את יכולתכם לעבוד, אנו מזמינים אתכם לממש את זכויותיכם בטיפול וליווי מלא של משרדנו.

משרדנו יבצע עבורכם את הבדיקה במקיפה לבירור זכויותיכם ונגדיל משמעותית את סיכויי הצלחתה של תביעתכם עד לקבלת זכאותכם.

לתיאום פגישת הכרות

השאירו פרטים למטה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

משרד עורכי דין אורן רבינוביץ׳

משרד עורך דין אורן רבינוביץ' מייצג חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון כנגד משרד הבטחון לצורך הכרה בפגיעתם עקב חבלה או מחלה שאירעה תוך ועקב שירותם.המשרד מלווה ומייצג את ציבור הפצועים והנכים בוועדות רפואיות לצורך קבלת אחוזי נכות מטעם משרד הביטחון.

אולי תרצו לקרוא גם

צרו איתנו קשר

כתובת

רח' ברקוביץ' 4 (מגדל המוזיאון), תל אביב יפו.

טלפון

050-2044600